27. januar 2017

God undervising



Det er valår og partia smir nye partiprogram. Dagleg kjem det i avisene små snuttar med framlegg om politiske saker, som små prøveballongar frå sentralt plasserte politikarar i programkomiteane. Alle partia meiner mykje om skule og undervising, sjølvsagt. Fellesskapet organiserer minst 12 år av liva våre i klasserommet. Men kva er eigenleg god undervisning, og korfor er god undervisning viktig? Nettopp desse spørsmåla blei stilt til juryen då Morgenbladet inviterte studentar til å kåra den mest fantastiske formidlaren i fjor. Spørsmåla set i gang refleksjonar, men like mykje svara. Så for min eigen del, og kanskje for din, så fekk eg lyst å ta tak i det andre spørsmålet, nemleg om korfor god undervising er viktig. Eg tenkjer det også kan overførast til formidling generelt, og dermed gjeld det ikkje berre for lærarar, men også for alle som skal formidla noko til andre, om det så gjeld eit føredrag ein skal halda for kollegaene sine. 


Me startar med Helene Uri, forfattar og språkvitar, og leiar av juryen:
«God undervisning skal få studentene gjennom eksamen, men god undervisning skal først og fremst få studentene til å huske (det de trenger av) pensum også etter eksamen. God undervisning skal få studentene til å bli skrubbsultne på faglig kunnskap, resten av livet.»

Sunniva Rose, fysikar og bloggar, er neste:
«God undervisning kan kurere en students dårlige selvtillit, slik at vedkommende kan få realisert potensialet sitt. Motsatt, med dårlig undervisning, tror jeg man kan være uheldig å miste nettopp dem som kanskje har et stort potensial, men som trenger en ekstra «push» for å få det ut. Disse studentene kan godt ende opp med å bli de beste, men med dårlig undervisning kan de kanskje like gjerne falle av.»


Therese Eia Lerøen er leiar i Norsk Studentorganisasjon:
«God undervisning er viktig for å bidra til god læring. Målet må være at studentene ikke bare utfordres til å reprodusere pensum, men til å anvende kunnskapen og tenke kritisk rundt reelle og aktuelle problemstillinger.»


Erling Sandmo, programleiar, musikkskribent og professor:
«Det kan da ikke være mye som er viktigere? Dette handler om å arbeide for at vi skal bli så flinke som mulig, bli myndige samfunnsmedlemmer og utvikle vår evne til å omgås egen og andres kunnskap med respekt. Tanken på et samfunn der undervisningen gjennomgående er dårlig, er ganske uhyggelig.»


Forskar, skribent og professor (og tidlegare statsråd), Victor Norman:
«God undervisning er viktig fordi de fleste av oss trenger et metodisk grunnlag for å kunne tenke systematisk – uten det blir vi dilettanter. Det er altså tenkningen som er viktigst. Mye av dagens undervisning er fortsatt for basert på pugging av fakta, og for lite opptat av å lære studentene å tenke.»
I eit politikarkorps som er blitt veldig glad i målstyring, er det jo berre å håpa at litt av dette sviv inn i programutkasta til partia framover mot landsmøta.

D109/12-13


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar